NÄR MAN TROR SIG KUNNA ALLT

Denna tjusiga vattenkokare köpte jag för ett ganska bra tag sedan. Det var dock ett fel med den när jag packade upp den från förpackningen. Den hade svart sladd. Det blev ju ett problem för mig eftersom vi har vitt kakel och jag är perfektionist, där varje minsta detalj spelar roll (jobbigt men sant). Så därför bestämde jag mig för att byta sladd till en vit istället.

Jag började med att gräva i garaget efter vita förlägningssladdar som vi inte använder och kunde offra. Då när det väl var dags att byta så skruvades allting isär och jag skulle jämföra de två sladdarna så att de blev lika långa. Den vita sladden hade jag stoppat i uttaget för att kolla så att det såg bra ut, såklart. Sjävklart i min hets med "kan själv" ekandes i huvudet knipsade jag av sladden, utan att alls tänka på att den satt i eluttaget, Kortslutning delux, en sjuhelvetes smäll och en ryktigt oskön stöt igenom kroppen. Kalle följde då upp med "är huvudet dumt, får kroppen lida". 

Man lär sig något nytt varje dag. Även fast det möjligtvis borde vara en självklarhet att inte knipsa av en elkabel som är kopplad till el ;) Jag skyller på min ivrighet. Men titta så fint sladden nu smälter in i jämförelse med vad en svart skulle gjort *stolt som en tupp*.