H Ä N D I G K A R L

Jag har sådan tur som har en karl som kan det mesta. Skruva i bilar, snickra/bygga, fixa datorer och annat smått och gott att lägga till på cv:et. Nu har han fixat vår bärbara dator som jag tänkt skrota. Som ny igen. Så nu slipper jag lägga mina pengar på en ny laptop, nu kan jag spara dem till något annat kul.


Till helgen ska jag och Kalle bjuda över min mamma och min syster Marica med hennes man Pekka på en 3-rätters middag, som tack för att de hjälpte oss med valparna i vintras. Kalle jobbar borta och jag var mitt i vår högsäsong på jobbet, så det var verkligen guld värt att de hjälpte oss. Annars hade någon utav oss behövt ta ut semester.

Jag klurar på vad man skulle ha lagat för 3-rätters och har nog kört fast på förrätten. Jag är kluven och vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Tänka sig om inspirationen till mat var lika stark som till inredning i hemmet (något som jag verkligen tycker är roligt). Nåja, har ju några dagar på mig att klura färdigt.

Nej, ut med vovvarna och sedan tillbaka till jobbet. Puss på er.
Anonym

<333