/Tjejen som är ständigt upptagen

Hallå i stugan!  /Tjejen som är ständigt upptagen


Fullfart på jobbet, mycket gäster och en hel del planering. Jag blir i allafall inte uttråkad, som jag lätt blir när jag inte har händerna fulla. Målningen av huset och fritiden blir dessvärre lite lidande. När jag väl är ledig och bestämmer mig för att ta fram målarburken så regnar det, SÅKLART varje gång. Fantastiskt! 

 
Från det ena till något helt annat. Tycker det är så roligt när gästerna på jobbet frågar vart jag kommer ifrån. Jag svarar att jag är född och uppvuxen i Arvidsjaur och får då frågan "okej men ursprungligen då?". Svarar att jag är från Sverige och dem tittar då på mig, min namnskylt och på mig igen . Varken jag eller mitt namn ser/låter väl sådär jätte typiskt svenskt. Lustigt när ofta bordet som sitter och äter just bredvid precis frågat mig samma fråga, så dem sitter där och flinar och hör hur jag försöker intala de andra gästerna att jag faktiskt är svensk. Haha, frågan som jag aldrig kommer undan.