Svaret på frågan jag aldrig orkar besvara

Mina ben idag..och min stjärt. Det går ont att stå, sitta, gå. Precis som det ska va, haha. Har precis kommit hem från gymmet efter ett rygg och axelpass som avslutades med lite mage. 


Har inte skrivit så mycket om min rygg på senaste men får väldigt ofta frågan "hur är det med ryggen?".Jag orkar sällan förklara så säger istället bara "det är väl som det är". Så tänkte ta mig tid till att förklara lite kort.
 
Jag har en förskjutning mellan två kotor i ländryggen och ett tvärutskott mot korsbenet. Detta är ett fel som jag kommer att få leva med förmodligen resten av mitt liv. Jag äter receptbelagd medicin varje dag och kommer mest troligt att få göra även det resten av mitt liv. Jag har varit på magnetröntgen och hos ortoped 3 gånger, för att bland annat få kortisonspruta. Detta hjälpte mig faktiskt förväntalsfullt bra i 2 månader. Jag har fått lov till att operera mig. De kan såklart inte garantera att det blir bättre, då det finns dem som det inte blivit någon skillnad alls för och även de som det faktiskt blivit sämre för. Det enda min läkare kan säga om operationen är att det ser ut som att jag har goda chanser att bli bättre med tanke på att de har hittat orsaken till min smärta och vart felet sitter. 

Jag har dock valt att inte operera mig nu. Detta av flera anledningar. Det känns inte rätt känslomässigt att lägga mig på operationsbordet, då jag är rädd att det går åt skogen och jag då får leva med en smärta som är värre än den jag redan har. Jag skulle dessutom behöva vara borta från jobbet i nog minst 6 månader enligt läkare och det är något jag inte alls är redo för med tanke på den tjänst jag för några månder fått. Jag kommer därför att av andra medel så som smärtstillande, träning och i nödläge kortisonsprutor leva mitt liv med det förutsättningar jag har. Den dagen jag känner att det inte längre går har jag fortfarande lov till att operera mig. Så det är så det ligger till. Jag har ont varje dag men det är något jag tyvärr tvingats att acceptera och leva med. Att älta detta har i sin tur bara lett till att jag mått ännu sämre, så jag försöker att inte prata om det alls. Jag krigar på som alla krigare skulle gjort. Det finns så mycket annat här i livet som jag är lycklig över. 

Hoppas ni får en fin dag, för det tänker jag ha. :) Puss på er. 

Agnetha

Underbara du, du är så grym som kämpar på och sprider glädje ändå ❤️