Köksbyte

Jag har idag hunnit promenera, träna, lagat till matlådor, tvätta en maskin, diska en maskin, måla om några blomkrukor, klippt klorna på systers hund, torkat en massa massa kiss från de små hundarna som springer runt i huset och hämtat prover på kakelplattor hos andra syster.

Vi håller på att byta ut vårt kök och det blev en större process än vad vi hade väntat oss. Stommar hade vi inte tänkt byta, utan bara luckor och täckfronter. Väl när vi beställt täckfronterna till att börja med så var ju de befintiliga täckfronterna inte bara skruvade (som de ska vara), utan de var ju även limmade(???), så därför fick vi beställa nya stommar också.. När luckorna och lådfronterna kom så hade de missat att skicka en lådfront och vi hade beställt fel på två skåpluckor. Så nu väntar vi på att allt ska komma så att vi får göra färdigt. Sedan ska vi bara bestämma oss för vilket kakel, eller snarare i vilken typ av vit vi vill ha på kaklet (därav kakelproverna jag hämtade idag). Längtar tills allt är färdigt, så man har ett helt kök igen. Kalle har varit så duktig med köket, som med mycket annat i huset. Så glad jag har en gubbe som är händig, och som ser till att lära sig det han inte kan. 

Har även suttit i DAGAR och letat efter de rätta handtagen och knopparna till luckorna och lådorna. Har jag en bild i mitt huvud så slutar jag inte leta förrän jag hittar något som stämmer in på min bild. Jag är hopplös när det kommer till sådant. Kosta vad det kosta vill. Vill jag ha något så ska jag ha det! Ibland får jag lust att ge mig själv en näve i ansiktet. Jag skulle definitivt behöva en med jämna mellanrum.



Nej ni, nu är kvällsmålet nere i magen och jag är redo för sängen. Klockan ställd på 03.30 när man börjar jobba 05.00. Får hoppas att somna i lagom tid ikväll.  Puss och Godnatt.
 
 
Sara

Det värsta är ju när man inte vet exakt vad man vill ha, man vet bara att de grejer man hittar (oavsett om det är knoppar eller ett klädesplagg) inte är rätt!