Jag älskar mitt Norrland

Mina/våra planer för något år sedan var att flytta till Stockholm. Vi kollade lite på hus, kollade lite på jobb, mest för skojs skull..och en vinter sa vi "men till sommaren ska vi flytta". Jag sa lite senare upp mig på Statoil för att jag fick ett jobberbjudande på laponia och började då där istället. 
 
Nu har jag jobbat på laponia i 1,5år och vi har köpt hus här i Arvidsjaur. Jag går fortfarande mina morgonpromenader med snö-knaster under skorna. Jag säger fortfarande hej till alla jag möter under min promenad och hälsar på var och varannan bil som kör förbi. Jag går fortfarande ut på morgonen/kvällen i tystnad-den där tystnaden som man bara finner här uppe. Jag kan fortfarande ha en helt fantastisk och varm sommar (ja vi har det i norrland också) och jag kan fortfarande åka till mina nära & kära exakt när jag vill. 
 
Jag trodde aldrig att jag skulle säga detta, men jag är så tillfredsställd med mitt liv just nu. Det finns ingenstans jag hellre hade velat vara på. Jag älskar min familj, jag älskar mina vänner, jag älskar mitt jobb (det var mycket för jobbet jag valde att stanna), jag älskar min kalle och mina hundar, jag älskar mitt hus. Jag älskar snön och de mörka kvällarna.. jag bara har så mycket kärlek i mig just nu att resten inte spelar någon roll. 
Lappland ❤
Anonym

Jättefint skrivet, Janina. Jag är glad att du kommit till den insikten.

R

Fint skrivet. En bra ambassadör för Norrland.

Kallemamman

Fint skrivet, Janina!

Felicia

Och vi älskar dig!

Svar: ❤❤❤
janina larsson