Janina svarar på era frågor, del 2


Vad skulle du göra om det tog slut med Kalle? Skulle du vänta länge innan du skaffa pojkvän igen?

Det enda jag vet är att jag skulle flytta från Arvidsjaur rätt så snabbt. Han är anledningen att jag flyttade hem igen. Jag skulle säkerligen vara lite förvirrad och frånvarande ett tag eftersom vi varit tillsammans så pass länge och jag har vuxit tillsamman med honom. Funnit mig själv med honom. Vi har lärt oss mycket utav varandra. Tror det skulle ta ett tag innan jag hittat tillbaka till den trygghet som han ger mig. Jag skulle nog inte kasta mig in i ett förhållande om jag just avslutat ett sådant långt förhållande.

 

Hej. Du har aldrig visat dina magmuskler va? Skulle du kunna göra det?

Jag tycker inte att det är någonting att se och därför inte visat. Det är därför jag deffar. Jag har inte deffat om mina magmuskler redan var så synliga att det var värt att lägga upp bild på det.

var beställer du alkohol? :)

Drinko.

 

Hej! Jag behöver verkligen hjälp med min träning, min kropp haha. Jag är normalviktig, har lite fett på magen som många andra, en bula under naveln, lite lovehandels osv, inte mkt men.. resten av kroppen e ganska bra. hyfsat smal. jag tränar på gym ca, 4 dagar i veckan, cardio 1-2 gånger/veckan. jag vill bygga muskler, bli biffigare så att säga. framförallt ben o rumpa. men ja vill inte ha den där kul magen.. ja e så rädd att om ja tränar för mkt cardio så försvinner benen o rumpan också. hur tränar jag och äter för att inte gå upp i fett, utan tappa.. men samtidigt öka i muskler? HJÄÄÄÄLP! :) Kram på dig! Du har grymt snygg kropp btw

Att öka i muskler samtidigt som du vill öka i massa är mycket svårt, om inte omöjligt. Du kan istället välja att först bygga massa (dvs muskler), och sedan deffa ned dig för att få bort den oönskade kulan på magen. Styrketräning förbränner ju även fett. Ju mer muskler du har desto mer förbränner man per dag. Ät mycket proteinrik mat, minska på kolhydrater och fett. Men det betyder inte att du behöver ta bort det helt.

 

har du funderat på att ställa upp i gladiatorerna?

Tror det skulle vara sjukt kul, men jag har problem med nedre rygg och är rädd för att skada den så att det blir värre. Det kan gå riktigt tufft till, så jag tror man kan göra sig mycket illa om man har oturen med sig. Så nej det är väl inget jag planerar att göra nu, men man vet aldrig, en vacker dag kanske jag vaknar upp och ändrat mig.

 

Om du fick veta att alla i Sverige som öppnade webbläsaren skulle hamna på din blogg under en dag, vad hade du skrivit just den dagen? Något du visste att miljoner svenskar skulle läsa, vad skulle det bli?

Det var en sjukt svår fråga. En lurig en. Kanske skulle jag ha spelat in en ny video när jag sjunger och lagt upp. Skulle ju vara roligt om så många människor fick höra mig sjunga. Det skulle vara häftigt.

Hur hanterar du och klarar av elaka kommentarer? Samma sak med elaka rykten?

Jag är hårdhudad. Man måste vässa armbågarna ;) Nej men alla kan inte ha samma åsikt som mig, eller tycka och tänka som mig. Så kommer det alltid vara. Alla har vi olika åsikter. Tex som när folk skriver att jag ser ut som en kille och har ful kropp, fine. Det får dem väl tycka. Saken är ju den att jag valt att se ut på detta vis, jag har kämpat i år för att se ut på detta vis. Så jag tycker ju uppenbarligen att det är snyggt. Då spelar det ju ingen roll vad någon annan tycker. De flesta elaka kommentarer ger mig bara en riktig egoboost. Folk orkar liksom lägga ned tid på att irritera sig på mig. Elaka rykten rör mig inte i ryggen. Jag känner aldrig att jag behöver försvara någonting, jag skrattar istället bara åt det lite lätt och glömmer.

Har du blekt tänderna? Vart köper du det och vad för slags använder du? :D fint smile!

Nej jag har inte blekt mina tänder. Jag använde en hemma-tandblekning 2ggr som jag fick av Kalle för typ två år sedan. Det stog dock att man skulle se resulltat efter man använt den 30timmar, jag hade bara använt den 4 timmar. Det var därför jag slutade. Man skulle ha bettskenan inne i 2h per gång -.- Sjukt jobbigt att inte få prata och typ sitta och dregla i 2h.

Har du fortfarande hål i tungan?:)
Nejnej. Har tagit ut båda två piercingarna jag hade i tungan! :D


Om du började jobba som clown, vilket namn skulle du då ta?

Jannebanan. Hahah. Nej men ingen aning, dennajanina sitter som inprintat, det är ju så jag ;)

 

Är du nöjd med ditt liv? Om inte, vad skulle du ändra?

Jag har en underbar pojkvän som dessutom ser grymt bra ut. Vi har en jätte fin lägenhet, med bra läge. Vi har världens finaste hund, som jag älskar så det gör ont. Vi har båda jobb som vi trivs med. Vi har bra ekonomi. Träningen går bättre än någonsin (inte just nu efter operationen). Jag har just opererat mig efter att ha väntat på det i flera år. Jag har sötaste svärföräldrarna ever. Jag har fina vänner. Jag har fått bättre självkänsla och trivs helt enkelt bättre i vardagen nu. Så ja, jag är nöjd med mitt liv. Jag är nästan imponerad av mig själv.

Hur stora är dina biceps i omkrets?

Spända antar jag? Isådana fall 32cm.

 

Hej janina, Vill du lämna allt och rymma bort med mig? :)

Hejhej. Nja, tack för erbjudandet men jag har det bra här.

Har inte du och kalle fundera på att förlova er nu när ni har varit tillsammans så länge :)?

Fått den frågan i ca två år nu, men jag förstår inte varför man ska ha bråttom med det. Förlovning har en stor betydelse för mig. Det är liksom att lova varandra evig kärlek. Jag är en sådan tjej också som vill att killen ska fråga. Så tiden får väl utvisa :)

filica - frisörstuderande

haha sista frågan var en pik till kalleballe ;) tycker absolut ni ska förlova er gumman, de är en fördjävla härlig känsla! :D och ni är så himla fina tillsammans. <3