Så fixar jag mina bryn

Hej fina ni!
Jag får ofta frågan hur jag målar mina ögonbryn, och jag har lovat bland annat här på bloggen att visa, men tar mig aldrig tid. Så jag tänkte tills vidare att jag försöker visa genom att måla i paint (med lånad bild på ögonbryn från google), tills jag tar mig tid att visa på mina egna bryn. Ni får ha överseende med att det inte är så fint, ni förstår nog förhoppningsvis hur jag menar ändå :)




1. Börjar med att kamma upp mina ögonbryn i början av brynen och sedan ned i slutet av brynen och följer sedan undersidan av ögonbrynet med ögonbrynspennan (jag använder mig utav H&Ms brynpenna, samt Make up stores brynpenna). I slutet av brynet har jag inte så mycket hår, så jag skapar med hjälp av pennan ett längre bryn.

2. Följer ovansidan av brynet med pennan, tar för säkerhets skull en pytte bit ovanför brynet så att jag är säker att alla strån är med. På både under och ovansidan så börjar jag att måla linjen lite innan mitt eget bryn börjat.

3. Fyller i brynet med pennan och följer riktningen som mina bryn ligger. Dvs inte måla mothårs.

4. Nu blandar jag en rätt ljus concealer med min foundation så att nyansen blir snäppet ljusare än min foundation. Sedan tar jag en snedskuren sminkborste (jag använder en från H&M, som på bilden nedan) och följer brynet som jag målat, både under och ovansida. Detta för att rätta till eventualla fel och få dem jämna.
 
 

5. Nu tar jag en sminkborste med korta strån (man kan egentligen ta valfri sminkborste) och suddar ut längst fram på brynet, så långt som jag har dragit den undre och övre linjen. Så att det är ljusare i början av brynet så att säga.

6. Till sist fadar jag in concealern både under och över brynet mot foundationen, med samma borste som jag använde för att måla dit concealern.

DONE!

Hoppas ni förstod, och gjorde ni inte så ska jag göra mitt bästa för att trycka in en ordentligt tortiul..och tusen tack till er alla som tar er tid att kommentera och ger mig komplimanger för mina bryn. Det är jätte kul när jag tycker att just brynen är det mest roligaste att hålla på med. Puss på er och trevlig helg!

 
Björn

Du är mycket vacker! :) Ha en trevlig helg!

Svar: Tack så mycket :)
janina larsson