Janina svarar - benträning


Tackar så mycket. Synd bara jag inte vet vem jag ska tacka.

Jag tycker att benträningen är rolig, jag längtar alltid till mina benpass. Det är många som ser negativt på benträningen och tycker den är tråkig och då syns det också på deras ben. Tycker man något är tråkigt så vill man ofta bara få det överstökat. Det är lättare att bygga muskler om man tycker det är roligt och inte gruvar sig inför varje pass. 

Sedan så hade jag ganska bra grund innan jag började styrketräna eftersom jag har spelat fotboll i 8 år. Benen är nog den muskelgrupp som jag lyckats bäst med, men ännu är jag långt ifrån nöjd. Jag ska fortsätta jobba hårt och svettas på mina benpass. Sedan så kämpar jag hårt för få bort allt underhudsfett som döljer mina muskler. De sitter minsann hårt på benen, men förr eller senare så kommer dem fram. 
 
 
Jag tränar aldrig ben med någon annan muskelgrupp (förutom mage), då det inte är optimalt för mig. På benträningen så ska jag få med framsida, baksida, rumpa och vader. Det är en stor muskelgrupp och därför tränar jag den alltid för sig. Jag funderar att lägga om mitt schema någon gång så att det blir ben 2ggr i veckan med fokus på framsida en dag och baksida nästa.