27 januari

det känns som att jag har för mycket att göra denna vecka, men det kan
ju också vara jag som är dålig på att ha flera bollar i luften samtidigt.
imorgon har jag tre prov, engelska, matte och naturkunskap och jag har
inte pluggat på något utav det än, så jag tänkte väl sätta mig ner en stund
ikväll och blicka igenom några papper. och någon dag i veckan innan fredag
så ska jag och lärarna även ha hunnit repa, för dom frågade mig om jag ville
uppträda med dem på fredagsscenen, så visst varför inte? men känns ändå
lite osäkert att vi bara ska köra igenom låten engång sen uppträda, men det
får gå som det går. och jag sitter och tittar på soffor och sängar för fullt hela tiden,
men jag hittar ingen soffa som jag vill ha. det är så typiskt. vill ha en svart/grå
soffa med divan och helt utbäddbar, men alla sådana som jag hittar är någon
konstigt färg, som brun, röd elr blå, det gör mig arg. men nog om det. till det goda
hör iallafall att kalle kommer imorgon och det för mig lättad, för då slipper jag sitta
och tänka över allting som jag har ogjort, då kan jag bara ligga och mysa med honom
hela dagarna.

idag har jag iallafall varit på skolan och det var väl rätt slappt idag faktiskt.
var ut på stan en sväng med anna, anna, emma och marlené. jag köpte
ett par skor, hittade dom billigt på rea, blev aslycklig.  och vi håller på att läsa
böcker på svenskan. och min bok "flyga drake" på 351 sidor ska jag så flitigt
lägga mig och läsa lite ur ikväll.